Vous pouvez désormais demander à siéger à un conseil, à un comité ou à une commission

City Hall

Do you want to make a positive impact on Winnipeg?  Consider applying for one of our Boards and Commissions. Serving on a Board or Commission is one way to play an active role in your community and assist in making meaningful decisions. 

We encourage people applying to consider self-declaring as part of the application process. This is one way we are working to more accurately reflect the diversity of Winnipeg’s population on our Boards and Commissions.

All applicants must be a resident of Winnipeg and 18 years or older on the date of application. Canadian citizens and permanent residents are eligible to apply.

Applications are now being accepted for vacancies on 18 various Boards and Commissions as part of an annual selection process.

Volunteer terms vary from one to three years depending on the Board or Commission and meeting frequency ranges.

The deadline to apply is Friday, October 18, 2024 with the successful candidates appointed by City Council in early 2025.  Contact 311 for more information.

The following Boards and Commissions are looking to fill existing or imminent vacancies:

 

Originally posted on August 9, 2021

Ces renseignements sont-ils utiles?

Comment pourrait-on améliorer cette page Web?

Les renseignements recueillis serviront à l’amélioration de notre site Web. Prière de ne pas se servir de ce formulaire pour soumettre une demande de service ou de renseignements, car la demande ne sera pas transmise au service en question. Pour soumettre une demande de service ou de renseignements, veuillez communiquer avec le 311.

Le présent formulaire ne vise pas à recueillir des renseignements personnels. Cependant, les renseignements personnels que vous choisissez d’inclure dans vos commentaires sont recueillis par la Ville de Winnipeg en conformité avec l’alinéa 36(1)b) de la Loi sur l’accès à l’information et la protection de la vie privée dans le but d’améliorer son site Web et ne seront ni utilisés ni divulgués pour d’autres raisons, sauf dans les cas où cela est autorisé par la loi. Communiquez avec l’agent de l’accès à l’information et de la protection de la vie privée de la Ville par courrier au Bureau du greffier, immeuble Susan-A.-Thompson, 510, rue Main, Winnipeg (Manitoba) R3B 1B9, ou par téléphone au 311 si vous avez des questions sur la collecte de ces renseignements.