Les nouveaux horaires d’autobus améliorent la ponctualité des lignes

We're paying close attention to impacts of our winter schedule change

D12 bus at a bus stop in the winter

On-time performance is improving for three transit routes with new schedules. We recently added service hours to routes D12, D13 and D16, because they were often late. In fact, they were the worst offenders in our entire network for lateness this fall.

In the first four days with the new schedule, all three routes saw a reduction in the number of late buses.

Compared to fall, between December 14 - 17:

  • The number of late D12 buses dropped approximately 39%
  • The number of late D13 buses dropped approximately 56%
  • The number of late D16 buses dropped approximately 25%

We're closely monitoring the impact of other changes made when we launched our winter schedule December 14. This includes:

  • Additional service hours allocated to F8
  • Additional trips on school serving routes
  • Expanded service hours for 10 out of 12 On-Request Zones (from 10 p.m. to 2 a.m.)

We're pleased to see people taking On-Request at night in our first week of extended service hours. From December 14 to 20, 464 On-Request trips were taken after 9:45 p.m.

We encourage anyone with feedback about our service changes to please share it with 311. While we may not be able to respond to every inquiry, we are tracking all the feedback we receive. The more details you are able to share (date, time, location, routes, concern, etc.) the better we are able to take action.

Our City Newsletter feature

Abonnez-vous au bulletin Notre ville

Plusieurs des activités municipales peuvent toucher votre vie quotidienne. Tenez-vous au courant de ce qui se passe en vous abonnant au bulletin Notre ville, qui est envoyé par courriel tous les vendredis.

Ces renseignements sont-ils utiles?

Comment pourrait-on améliorer cette page Web?

Les renseignements recueillis serviront à l’amélioration de notre site Web. Prière de ne pas se servir de ce formulaire pour soumettre une demande de service ou de renseignements, car la demande ne sera pas transmise au service en question. Pour soumettre une demande de service ou de renseignements, veuillez communiquer avec le 311.

Le présent formulaire ne vise pas à recueillir des renseignements personnels. Cependant, les renseignements personnels que vous choisissez d’inclure dans vos commentaires sont recueillis par la Ville de Winnipeg en conformité avec l’alinéa 36(1)b) de la Loi sur l’accès à l’information et la protection de la vie privée dans le but d’améliorer son site Web et ne seront ni utilisés ni divulgués pour d’autres raisons, sauf dans les cas où cela est autorisé par la loi. Communiquez avec l’agent de l’accès à l’information et de la protection de la vie privée de la Ville par courrier au Bureau du greffier, immeuble Susan-A.-Thompson, 510, rue Main, Winnipeg (Manitoba) R3B 1B9, ou par téléphone au 311 si vous avez des questions sur la collecte de ces renseignements.