Le budget de 2025 reçoit un prix national

The 2025 Adopted Budget on top of a table

The Government Finance Officers Association (GFOA) has awarded us a Distinguished Budget Presentation Award for the eighth year in a row. The award recognizes our work on the 2025 budget.

According to the GFOA, the award represents a significant achievement. It is given to budgets that meet nationally recognized guidelines for communicating a government’s policies, financial plans, and operations to the public.

The budget also received special recognition in performance measures and is an outstanding winner for two other categories:

  • Department/Fund Relationship
  • Departmental/Program Goals and Objectives

This recognition is given when the budget receives the highest “outstanding” score from three reviewers.

The 2025 budget is the product of months of collaboration between City departments and elected officials.

“There is an incredible amount of work that goes into creating the budget document,” said Tracy Graham, the City’s Chief Financial Officer.

“GFOA has a detailed and robust scoring process. We are being measured against a large North American network of our peers by our peers. This is an outstanding report back from reviewers.”

There are over 1,700 participants in the Budget Awards Program. The program highlights efforts to improve the quality of budgeting, providing positive examples for other governments throughout North America.

The GFOA represents public finance officials throughout Canada and the United States. It has more than 25,000 members from all levels of government, including cities, counties, schools and other special districts.

Ces renseignements sont-ils utiles?

Comment pourrait-on améliorer cette page Web?

Les renseignements recueillis serviront à l’amélioration de notre site Web. Prière de ne pas se servir de ce formulaire pour soumettre une demande de service ou de renseignements, car la demande ne sera pas transmise au service en question. Pour soumettre une demande de service ou de renseignements, veuillez communiquer avec le 311.

Le présent formulaire ne vise pas à recueillir des renseignements personnels. Cependant, les renseignements personnels que vous choisissez d’inclure dans vos commentaires sont recueillis par la Ville de Winnipeg en conformité avec l’alinéa 36(1)b) de la Loi sur l’accès à l’information et la protection de la vie privée dans le but d’améliorer son site Web et ne seront ni utilisés ni divulgués pour d’autres raisons, sauf dans les cas où cela est autorisé par la loi. Communiquez avec l’agent de l’accès à l’information et de la protection de la vie privée de la Ville par courrier au Bureau du greffier, immeuble Susan-A.-Thompson, 510, rue Main, Winnipeg (Manitoba) R3B 1B9, ou par téléphone au 311 si vous avez des questions sur la collecte de ces renseignements.