Residents encouraged to get involved on Boards and Commissions

La présente page n’a pas été traduite. Veuillez consulter la version anglaise ci-dessous.

Released: August 9, 2021 at 10:01 a.m.

Winnipeg, MB – The City of Winnipeg is now accepting applications for positions on various Boards and Commissions until October 15, 2021.

Eligibility has been expanded to allow permanent residents who reside in Winnipeg to apply. Previously only Canadian citizens eligible to vote in the municipal election were eligible to serve on a Board or Commission. This change will help to more accurately reflect the diversity of Winnipeg’s population and bring valuable perspectives that will be an asset on our Boards and Commissions. All applicants must be 18 years or older on the date of application.

The City Clerk’s Department initiates an annual selection process to fill positions to Boards and Commissions on which there are imminent or existing vacancies.

Applications are now being accepted to fill vacancies on the following boards:

  • Board of Adjustment
  • Board of Revision
  • Community Emergency Advisory Committee
  • Historical Buildings and Resources Committee
  • Human Rights Committee of Council
  • Library Advisory Committee
  • Seven Oaks House Museum Board
  • St. Boniface Museum Board
  • St. James-Assiniboia Museum Board (Historical Museum Association of St. James-Assiniboia)
  • Grant’s Old Mill (St. James Assiniboia Pioneer Association)
  • Transcona Historical Museum Board
  • Vehicles for Hire Appeal Board
  • Winnipeg Arts Council Inc.
  • Winnipeg Committee for Safety
  • Winnipeg Food Council
  • Winnipeg Housing Rehabilitation Corporation
  • Winnipeg Public Library Board

Applications must be received by the City Clerk’s Department no later than 4:30 p.m. on Friday, October 15, 2021 or postmarked no later than Friday, October 15, 2021.

Interested residents are asked to visit the following link for more information and to apply online or access application forms at City of Winnipeg – 2022 Appointments to Boards & Commissions.

Ces renseignements sont-ils utiles?

Comment pourrait-on améliorer cette page Web?

Les renseignements recueillis serviront à l’amélioration de notre site Web. Prière de ne pas se servir de ce formulaire pour soumettre une demande de service ou de renseignements, car la demande ne sera pas transmise au service en question. Pour soumettre une demande de service ou de renseignements, veuillez communiquer avec le 311.

Le présent formulaire ne vise pas à recueillir des renseignements personnels. Cependant, les renseignements personnels que vous choisissez d’inclure dans vos commentaires sont recueillis par la Ville de Winnipeg en conformité avec l’alinéa 36(1)b) de la Loi sur l’accès à l’information et la protection de la vie privée dans le but d’améliorer son site Web et ne seront ni utilisés ni divulgués pour d’autres raisons, sauf dans les cas où cela est autorisé par la loi. Communiquez avec l’agent de l’accès à l’information et de la protection de la vie privée de la Ville par courrier au Bureau du greffier, immeuble Susan-A.-Thompson, 510, rue Main, Winnipeg (Manitoba) R3B 1B9, ou par téléphone au 311 si vous avez des questions sur la collecte de ces renseignements.