City Releases 2019 Financial Status Report and Forecast to August 31, 2019

La présente page n’a pas été traduite. Veuillez consulter la version anglaise ci-dessous.

Year-end deficit projection further reduced to $6.9 million

Winnipeg, MB – The City of Winnipeg's updated Financial Status Report and Forecast is showing a projected deficit in the tax-supported operating budget (General Revenue Fund) of $6.9 million, as at August 31, 2019. The City’s latest financial update will be presented at the meeting of the Standing Policy Committee on Finance on October 11, 2019.

The updated financial forecast marks an improvement of about $800,000 since the second quarter projection of a $7.7 million year-end deficit, as at June 30, 2019. The Public Service anticipates that the projected deficit will continue to decrease over the remainder of the year, based on anticipated financial improvements, as well as through continued efforts to control expenses without impacting the delivery of core services.

“Maintaining sound fiscal management will be necessary to end the year in a balanced position,” said Councillor Scott Gillingham, Chair of the Standing Policy Committee on Finance. “Departments will be expected to make every effort to control expenses and remain within budget over the remaining months in order to eliminate the forecasted deficit.”

A major factor contributing to the forecasted deficit figure includes a significant over-expenditure by the Public Works Department related to snow removal and ice control. During the year, $46 million is expected to be spent on these operations, resulting in a projected over expenditure of $11.2 million. The over-expenditures are the result of above average snow accumulation during February 2019.

Discussions with Shared Health regarding funding for 2019 are ongoing and this current forecast has assumed a funding model where EMS costs are fully recovered from Shared Health.

The City’s financial update is publicly available through the Decision Making Information System (DMIS).

Ces renseignements sont-ils utiles?

Comment pourrait-on améliorer cette page Web?

Les renseignements recueillis serviront à l’amélioration de notre site Web. Prière de ne pas se servir de ce formulaire pour soumettre une demande de service ou de renseignements, car la demande ne sera pas transmise au service en question. Pour soumettre une demande de service ou de renseignements, veuillez communiquer avec le 311.

Le présent formulaire ne vise pas à recueillir des renseignements personnels. Cependant, les renseignements personnels que vous choisissez d’inclure dans vos commentaires sont recueillis par la Ville de Winnipeg en conformité avec l’alinéa 36(1)b) de la Loi sur l’accès à l’information et la protection de la vie privée dans le but d’améliorer son site Web et ne seront ni utilisés ni divulgués pour d’autres raisons, sauf dans les cas où cela est autorisé par la loi. Communiquez avec l’agent de l’accès à l’information et de la protection de la vie privée de la Ville par courrier au Bureau du greffier, immeuble Susan-A.-Thompson, 510, rue Main, Winnipeg (Manitoba) R3B 1B9, ou par téléphone au 311 si vous avez des questions sur la collecte de ces renseignements.