City releases first quarter financial update for 2018

La présente page n’a pas été traduite. Veuillez consulter la version anglaise ci-dessous.

Financial position shows early shortfall of $12.1 million

Winnipeg, MB –The City of Winnipeg’s first quarterly financial update will be presented at the meeting of the Standing Policy Committee on Finance on June 5, 2018. The Financial Status Report to March 31, 2018 cites a projected shortfall in the tax-supported operating budget (General Revenue Fund) of $12.1 million.

The City anticipates that the projected deficit will decrease over the remainder of the year based on forecasted financial improvements, as well as through continued efforts to control expenses without impacting the delivery of core services.

Non-collection of customer receivables for ambulance services and forecasted billings, combined with forecasted billings for 2018 resulted in a net $2.0 million negative impact in this forecast. Discussions with Shared Health for 2018 funding are ongoing. Higher overtime costs in the Fire Paramedic Service, police pension contributions, additional civic pension contribution adjustments and reduced traffic enforcement revenues are also contributing to the projected deficit.

“Historically, the City’s first quarter projected deficit is greatly reduced or eliminated by year end,” said Councillor Scott Gillingham, Chair of the Standing Policy Committee on Finance. “I believe the City is on the right track to balance throughout the remainder of this fiscal year. However, we must continue to control expenses as outstanding provincial funding grants and unforeseen circumstances could adversely impact the budget.”

The City’s financial update is publicly available through the Decision Making Information System (DMIS).

Ces renseignements sont-ils utiles?

Comment pourrait-on améliorer cette page Web?

Les renseignements recueillis serviront à l’amélioration de notre site Web. Prière de ne pas se servir de ce formulaire pour soumettre une demande de service ou de renseignements, car la demande ne sera pas transmise au service en question. Pour soumettre une demande de service ou de renseignements, veuillez communiquer avec le 311.

Le présent formulaire ne vise pas à recueillir des renseignements personnels. Cependant, les renseignements personnels que vous choisissez d’inclure dans vos commentaires sont recueillis par la Ville de Winnipeg en conformité avec l’alinéa 36(1)b) de la Loi sur l’accès à l’information et la protection de la vie privée dans le but d’améliorer son site Web et ne seront ni utilisés ni divulgués pour d’autres raisons, sauf dans les cas où cela est autorisé par la loi. Communiquez avec l’agent de l’accès à l’information et de la protection de la vie privée de la Ville par courrier au Bureau du greffier, immeuble Susan-A.-Thompson, 510, rue Main, Winnipeg (Manitoba) R3B 1B9, ou par téléphone au 311 si vous avez des questions sur la collecte de ces renseignements.