Nomination Period for School Trustee - April 30 to May 6, 2016

La présente page n’a pas été traduite. Veuillez consulter la version anglaise ci-dessous.

Winnipeg, MB - A School Trustee By-Election for the School Divisions of River East Transcona (Ward 3), St. James-Assiniboia (King Edward-Deer Lodge Ward) and Louis Riel (Ward 2) will be held on Saturday, June 11, 2016.

The Senior Election Official will be accepting Nomination Papers for the office of School Trustee in the School Divisions of River East Transcona (Ward 3), St. James-Assiniboia (King Edward-Deer Lodge Ward) and Louis Riel (Ward 2) commencing Saturday, April 30, 2016, ending at 4:30 p.m. on Friday, May 6th, 2016, at the City Clerk's Department, Administration Building, 510 Main Street, Winnipeg, weekdays between 8:30 a.m. and 4:30 p.m. and 12:00 noon to 4:00 p.m. on Saturday and Sunday.

The deadline to file is 4:30 p.m., Friday, May 6th, 2016.

Persons eligible to be a candidate for School Trustee must meet all of the following criteria:

  • Be a Canadian Citizen;
  • Be 18 years old or older on By-Election Day, June 11, 2016;
  • Be a resident in the School Division since December 11, 2015; and
  • Not be disqualified by law.

NOMINATION PAPERS

Commencing April 23, 2016 individuals seeking election may obtain Nomination Papers from the City Clerk's Department, Main Floor, Administration Building, 510 Main Street, between 8:30 a.m. and 4:30 p.m., Monday through Friday, from their respective School Division office, or by accessing the forms on the City of Winnipeg website.

Nomination Papers must be filed in-person, on the prescribed form and must have a minimum of 25 signatures from voters who live in the ward in which they are seeking election and whose names appear on the Voters List.

Deadline for Withdrawal

Candidates may withdraw their nomination, in writing, until 4:30 p.m., Saturday, May 7, 2016.

Further information regarding the by-election is available by contacting the City of Winnipeg Contact Centre at 311 or on the website at winnipeg.ca/2016byelection.

Ces renseignements sont-ils utiles?

Comment pourrait-on améliorer cette page Web?

Les renseignements recueillis serviront à l’amélioration de notre site Web. Prière de ne pas se servir de ce formulaire pour soumettre une demande de service ou de renseignements, car la demande ne sera pas transmise au service en question. Pour soumettre une demande de service ou de renseignements, veuillez communiquer avec le 311.

Le présent formulaire ne vise pas à recueillir des renseignements personnels. Cependant, les renseignements personnels que vous choisissez d’inclure dans vos commentaires sont recueillis par la Ville de Winnipeg en conformité avec l’alinéa 36(1)b) de la Loi sur l’accès à l’information et la protection de la vie privée dans le but d’améliorer son site Web et ne seront ni utilisés ni divulgués pour d’autres raisons, sauf dans les cas où cela est autorisé par la loi. Communiquez avec l’agent de l’accès à l’information et de la protection de la vie privée de la Ville par courrier au Bureau du greffier, immeuble Susan-A.-Thompson, 510, rue Main, Winnipeg (Manitoba) R3B 1B9, ou par téléphone au 311 si vous avez des questions sur la collecte de ces renseignements.