City releases financial update to November 30, 2019 and provides update on impacts of October storm event

La présente page n’a pas été traduite. Veuillez consulter la version anglaise ci-dessous.

Year-end deficit projection reduced to $6.7 million, total cost impact of October storm estimated at nearly $10 million

Winnipeg, MB – The City of Winnipeg's Financial Status Report and Forecast to November 30, 2019 is forecasting a projected deficit in the tax-supported operating budget (General Revenue Fund) of $6.7 million. The City's financial update will be presented at the meeting of the Standing Policy Committee on Finance (SPC-Finance) on January 10, 2020.

SPC-Finance will also be receiving an update on the operational and financial impacts of the October weather event. In total, the storm is estimated to have a total cost impact to the City of nearly $10 million, of which $7.6 million are incremental costs and $2.3 million are non-incremental costs.

“The City’s response to the October storm event continues to have a significant impact on the forecasted year-end financial status; however, City departments have been able to find additional savings late in the year that will move the City closer to balance at year-end,” said Councillor Scott Gillingham, Chairperson of the Standing Policy Committee on Finance. “While the City may need to draw on the Financial Stabilization Reserve fund at the end of the year, it’s expected there will be savings found over December that will further reduce the projected deficit.”

Disaster financial assistance has not been announced by the Province of Manitoba for the October storm event, therefore no recoveries have been factored into this forecast. Council has directed the Public Service to apply for disaster financial assistance should a program be announced by the Province.

The City’s financial update is publicly available through the Decision Making Information System (DMIS).

Ces renseignements sont-ils utiles?

Comment pourrait-on améliorer cette page Web?

Les renseignements recueillis serviront à l’amélioration de notre site Web. Prière de ne pas se servir de ce formulaire pour soumettre une demande de service ou de renseignements, car la demande ne sera pas transmise au service en question. Pour soumettre une demande de service ou de renseignements, veuillez communiquer avec le 311.

Le présent formulaire ne vise pas à recueillir des renseignements personnels. Cependant, les renseignements personnels que vous choisissez d’inclure dans vos commentaires sont recueillis par la Ville de Winnipeg en conformité avec l’alinéa 36(1)b) de la Loi sur l’accès à l’information et la protection de la vie privée dans le but d’améliorer son site Web et ne seront ni utilisés ni divulgués pour d’autres raisons, sauf dans les cas où cela est autorisé par la loi. Communiquez avec l’agent de l’accès à l’information et de la protection de la vie privée de la Ville par courrier au Bureau du greffier, immeuble Susan-A.-Thompson, 510, rue Main, Winnipeg (Manitoba) R3B 1B9, ou par téléphone au 311 si vous avez des questions sur la collecte de ces renseignements.