Negotiated agreement with MGEU recommended for approval

La présente page n’a pas été traduite. Veuillez consulter la version anglaise ci-dessous.

Winnipeg, MB – Next week, Executive Policy Committee (EPC) will consider ratification of a negotiated agreement between the City of Winnipeg and the Manitoba Government & General Employees’ Union, The Paramedics of Winnipeg, Local 911 (MGEU).

“I want to thank the negotiating committees for working together on this agreement,” said Mayor Brian Bowman. “This agreement represents the sixth negotiated settlement coming forward for approval to Executive Policy Committee and Council which I believe values the important work done by MGEU employees while also being fair and reasonable for taxpayers.”

The Memorandum of Agreement between the City and MGEU is a 48-month term from February 19, 2017 until February 28, 2021, and includes general wage adjustments of 2.0% at the end of June 2018, 2.0% at the end of July 2019, 2.0% at the end of July 2020, and 2.0% at the end of February 2021.

Additional changes include:

  • An increase in night shift premiums for hours worked between 7 p.m. and 7 a.m. (from $0.65 to $0.90 per hour),
  • A reduction in minimum overtime pay when members attend court as a witness (from 4 hours to 3 hours); and,
  • An emphasis on on-duty training and a reduction in the minimum pay when members attend training while off-duty (from 6 hours of regular pay to 3 hours at time and a half).

The next steps in the approval process include the Memorandum of Agreement (MOA) being considered at the next Executive Policy Committee scheduled for Wednesday, June 13, 2018. The MOA will also need to be approved by Council.

The Administrative Report recommending adoption of the negotiated agreement can be found on the City of Winnipeg’s Decision Making Information System.

Ces renseignements sont-ils utiles?

Comment pourrait-on améliorer cette page Web?

Les renseignements recueillis serviront à l’amélioration de notre site Web. Prière de ne pas se servir de ce formulaire pour soumettre une demande de service ou de renseignements, car la demande ne sera pas transmise au service en question. Pour soumettre une demande de service ou de renseignements, veuillez communiquer avec le 311.

Le présent formulaire ne vise pas à recueillir des renseignements personnels. Cependant, les renseignements personnels que vous choisissez d’inclure dans vos commentaires sont recueillis par la Ville de Winnipeg en conformité avec l’alinéa 36(1)b) de la Loi sur l’accès à l’information et la protection de la vie privée dans le but d’améliorer son site Web et ne seront ni utilisés ni divulgués pour d’autres raisons, sauf dans les cas où cela est autorisé par la loi. Communiquez avec l’agent de l’accès à l’information et de la protection de la vie privée de la Ville par courrier au Bureau du greffier, immeuble Susan-A.-Thompson, 510, rue Main, Winnipeg (Manitoba) R3B 1B9, ou par téléphone au 311 si vous avez des questions sur la collecte de ces renseignements.