Update on Waverley West Arterial Roads Project

La présente page n’a pas été traduite. Veuillez consulter la version anglaise ci-dessous.

Funding shortfall identified, external approvals not yet in place

WINNIPEG, MB - A report published today by the Winnipeg Public Service provides an update on the Waverley West Arterial Roads Project.

While this major project to provide vital transportation links to the growing residential subdivision is proceeding on schedule, several items depending on external approval have driven the cost estimate up by $20 million to a total of nearly $78 million.

The following items contribute to the current funding shortfall:

  • The configuration of Kenaston Boulevard's connection to PTH100 (the south Perimeter Highway) is subject to direction and approval of Manitoba Infrastructure and Transportation. This final direction, needed to proceed with design and engineering, has not yet been received but may lead to additional costs of $5 million depending on the intersection design and layout required by the Province.
  • Costs associated with a late construction start, due to a longer than anticipated environmental approval process, are estimated to have cost the overall project an additional $5 million.
  • Current estimates for the cost of a partial grade separation (fly-over structure) at Kenaston and Bishop Grandin are projected to be an additional $10 million.

The longer than anticipated approval process and the resulting effects on progress have meant that more accurate cost estimates have not been available until recently. Budget discussions are ongoing with the federal and provincial governments to determine funding options for the up to $20 million in extra costs.

In September 2009, the federal and provincial governments announced funding of the Waverley West Arterial Roads Project through the Building Canada Fund, subject to a tri-level funding agreement. To date, total commitments by the federal and provincial governments amount to $33.2 million (up to $18.2 million federal and $15 million provincial).

The report, which will be considered by the Standing Policy Committee on Finance on Monday, December 3, 2012, is available on the City Clerk's website.

Ces renseignements sont-ils utiles?

Comment pourrait-on améliorer cette page Web?

Les renseignements recueillis serviront à l’amélioration de notre site Web. Prière de ne pas se servir de ce formulaire pour soumettre une demande de service ou de renseignements, car la demande ne sera pas transmise au service en question. Pour soumettre une demande de service ou de renseignements, veuillez communiquer avec le 311.

Le présent formulaire ne vise pas à recueillir des renseignements personnels. Cependant, les renseignements personnels que vous choisissez d’inclure dans vos commentaires sont recueillis par la Ville de Winnipeg en conformité avec l’alinéa 36(1)b) de la Loi sur l’accès à l’information et la protection de la vie privée dans le but d’améliorer son site Web et ne seront ni utilisés ni divulgués pour d’autres raisons, sauf dans les cas où cela est autorisé par la loi. Communiquez avec l’agent de l’accès à l’information et de la protection de la vie privée de la Ville par courrier au Bureau du greffier, immeuble Susan-A.-Thompson, 510, rue Main, Winnipeg (Manitoba) R3B 1B9, ou par téléphone au 311 si vous avez des questions sur la collecte de ces renseignements.